دو فصلنامه علمی جامعه شناسی آموزش و پرورش
روانشناسی
مقایسه اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی و معنادرمانی بر جهت‌گیری انگیزشی در دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم

فریدون دامنی؛ صغری کربلایی هرفته؛ ولی مهدی نژاد

دوره 8، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 341-351

https://doi.org/10.22034/ijes.2022.707510

چکیده
  هدف: هدف مطالعه حاضر مقایسه اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی و معنادرمانی بر جهت‌گیری انگیزشی در دانش‌آموزان مقطع دوم بود. روش شناسی: این مطالعه از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون باگروه کنترل بود. جامعه‌پژوهش دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان ایرانشهر در سال تحصیلی 99-1398 بودند. از میان ...  بیشتر